Belsis, 20 yılı aşkın süredir yerel yönetimlere bilişim çözümleri üreten bir teknoloji partneri olarak, günümüz ihtiyaçları doğrultusunda “Akıllı Kent” altyapısının kurulmasına yönelik çözümler geliştirmektedir. Belsis’in “Akıllı Kent” anlayışı sürdürülebilir, yönetilebilir, çevre ve teknoloji dostu bir altyapı ve bağlı çözümlerden oluşmaktadır. Belsis; sürdürülebilir “Akıllı Kent” altyapısı kurmak isteyen yönetimlerin ihtiyaçları gözeterek, kentte yaşayanların yaşam kalitesini yükselten ve yönetilebilir kentler oluşturan teknolojiler üretmektedir.
Belsis AR-GE ekipleri tarafından geliştirilen çözümler;
Belsis olarak, “Akıllı Kent” teknolojiler ile tanışmak isteyen yerel yönetimlerin;
alanlarında sunacağımız ürün, entegrasyon ve danışmanlık hizmetleri ile “İşe Dokunan Çözümler” sunmak için yanındayız.
Belsis 19 yıllık deneyimi ve enerji sektörünün en büyük CBS projelerinden birini hayata geçiren kurumsal kabiliyetleri sayesinde sektörün bilişim ihtiyaçlarına cevap vermek için her zaman çalışmalarını sürdürmektedir.
Günümüzde yerel yönetimler açısından ihtiyaç duyulan planlama, mühendislik projeleri ve uygulamaları bilgilerine kolayca ulaşmak, gerektiğinde bu bilgileri kullanarak yeni bilgiler üretmek, bunların takibini ve kontrolünü yapmak düzenli ve planlı bir kentleşme için vazgeçilmez unsurlardır.
Geldiğimiz süreçte tüm kamu kurum ve kuruluşları işlemlerinde Ulusal Adres Veri Tabanı (UAVT) yer alan adres bilgilerini kullanmaktadır. UAVT üzerinde kaydı olmayan hiç kayıt için işlem yapılmamaktadır. UAVT yer alan adres verileri şuan pilot olarak uygulanan ve en kısa sürede tüm belediyeler için zorunlu hale getirilecek MAKS (Mekansal Adres Kayıt Sistemi) uygun hale getirilecektir. Böylelikle sözel verinin yanında grafik veride bilginin doğruluğunu sağlamak amacıyla sistemde yer alacaktır.
Belediyeler UAVT yer alan bilgileri güncel tutmak zorundadır. Bu zorunluluğa karşılık belediyelerin sözel veri üzerinde işlem yapan ve gelir kaynaklarının % 70 ‘inin üzerinde kısmı için işlem yapan birimlerinde UAVT verileri kullanılmamakta ve hala eski adres verileri üzerinden işlem yapılmaktadır. Ancak 5393 sayılı Büyükşehir Yasası ile birlikte büyükşehir ilçe belediyelerinde gelir kaybı nedeni ile artık kaynakların daha etkin kullanılması ve kaynağı oluşturan vergi kalemlerindeki kayıp kaçakların tespit edilmesine ilişkin mücadele öncelikli hale gelmiştir.
ÇALIŞMANIN AMACI
Emlak, ruhsat, çevre temizlik, ilan reklam ve iştirak payları gibi tebliğe esas dokümanların ilgilisine ulaştırılması ile doğrudan gelir elde eden yerel yönetimler için, adres verisi olmazsa olmaz bir bilgidir. Büyükşehir ilçe belediyelerinin gelirinin % 90 ve daha fazlasını oluşturan gayrimenkul (Arsa, Arazi, Bina) ve içerisindeki ticarethaneler için gerek vergilendirme gerekse vergilerin tebliğ edilmesi adres belirsizliğinden dolayı vergi kaybı ve tebliğ maliyetlerinden dolayı çözülmesi gereken önemli bir problemdir. Malik bilgilerinin edinildiği tapu kayıtlarında adres bilgilerinin eski olması belediyelerdeki beyan ve tapu ilişkisinin kurulmasına da engel olmaktadır.
Doğru vergilendirme, kayıp ve kaçakların tespiti, tebliğ maliyetlerinin düşürülmesi ve belediyenin tüm birimlerinde tek adres bilgisinin kullanılması ile sağlanacak adrese tabanlı bütünleşik sistem sayesinde bugün yaşanan sıkıntılarında gelecekte yaşanmaması sağlanacaktır. Bu anlamda ilgili yerel yönetimin NVİ (Nüfus Vatandaşlık İşleri) UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) adresleri, Tapu Bilgileri vb. bilgiler ile mevcut sistemdeki beyan adresleri üzerinde analiz çalışması yapılır. Analiz çalışması sonucunda çıkan sonuçlar üzerinden belirlenecek en doğru yöntem ve oluşturulacak ekip ile önce adres bilgilerinin düzenlenmesi sonrasında sözel veriler üzerinde kayıp ve kaçak tespiti yapılır.
Düzenleme çalışmaları tamamlandığında grafik veriler üzerinden kontrol ve tespit çalışması yapılması ve düzenleme yapılamayan adres bilgileri için sahada tespit çalışması yapılması da bu proje istenirse dahil edilebilir.
ADRES ANALİZ ÇALIŞMASI
Adres bilgi sistemlerinin doğru olarak kurulabilmesi ve sonrasında yapılacak gelir arttırıcı çalışmalar için mevcut sistemdeki veri durumunun tespiti için yapılacak analiz çalışması çok önemlidir. Yapılacak analiz sonrasında çalışmalarda kullanılacak yöntem, oluşturulacak ekip ve işin tamamlanma süresine ait en yaklaşık süreleri kestirilebilir hale gelecektir. Analiz ve düzenleme çalışmalarında kullanılacak tüm veriler yerel yönetimin sorumluluğundadır.
Analiz çalışması sonrasında ortaya çıkan veri durumuna göre düzenleme çalışmalarında kullanılacak Adres Eşleştirme ve gelir attırıcı uygulamalar firmamız tarafından hazırlanır Böylelikle çeşitli veri setlerinin tek ekranda görülebilmesi ve eşleştirme yapılabilmesi sağlanacaktır. Geliştirilecek uygulamalar mevcut uygulamalara ait veri tabanı ile entegre çalışır..
Yapılan tüm bu çalışmalar sonucunda yerel yönetim adreslerini güncellemenin yanında ciddi oranda bir kayıp kaçak tespit yaparak gelir kaybının önüne geçecektir.
Vatandaşa daha iyi hizmet verebilme imkanına sahip olacaktır.
E-Tapu; Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM) tarafından yayınlanan web servisleri aracılığıyla, ilgili kurum ve kuruluşların, Tapu Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) üzerinden ipotek tesis ve terkin işlemlerini, başvurularını online olarak gerçekleştirebildikleri, açık kaynak kod ile web tabanlı, mobil kullanıma uyumlu yapıda geliştirilmiş bir bağlantı yazılımıdır. Mevcut ipotek tesisi ve terkini işlemleri sürecinde, TKGM ve finansal kuruluş arasındaki bürokrasi, zaman ve insan kaynağı maliyeti oldukça fazladır. E-Tapu yazılımı insan kaynağı harcamalarını azaltmak, ipotek tesis ve terkin ile ilgili işlem süreçlerinin daha kolay ve daha verimli yapılabilmesi için süreç yönetimini ve karar destek sağlamaktadır.
17.08.2013 tarihli ve 28738 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Tapu Sicil Tüzüğü'nün 88.maddesinde ve 26.maddesinde belirtilen ipotek tesisi ve terkin şekline yönelik Tapu Müdürlüklerinde ve ilgili kurumlarda yaşanan sıkıntıları giderebilmek için; Tapu Sicil Tüzüğü'nün 14. maddesi 2. fıkrası uyarınca başta bankalar olmak üzere çeşitli kurumlara, özel ve tüzel kişilere böylelikle kendi işleriyle sınırlı olmak üzere TKGM (Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü) ile yapılacak protokol kapsamında daha önce yazılı olarak düzenlenmekte olan ipotek terkin ve ipotek tesis taleplerinin, elektronik ortamda online olarak yapılmasını sağlamak amacıyla E-Tapu uygulaması tüm kamu kurum ve kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerin kullanımına sunulmuştur.
E-TAPU Yazılımının Sağladığı Faydalar
Kurumların Kamulaştırma Süreçlerini; mekana dayalı güncel veriler ile en doğru ve hızlı şekilde Kamulaştırma Kanunu Mevzuatına uyumlu olarak yönetebileceği Belsis çözümüdür.
Süreç Tabanlı bir mimari üzerinde geliştirilmekte olan sistem ile kurumların tüm Kamulaştırma Süreçleri, mevzuata uygun uygulama gerçekleriniz ile örtüşecek şekilde tasarlanmış olacaktır.
Kurumlar CBS Tabanlı Kamulaştırma Bilgi Sistemi sayesinde, E-Devlet servisleri ile (TKGM, NVİ) entegre bir yapıda çalışacak olup; kamulaştırma projelerinde bu servisleri kullanabilme imkanına erişebilirler.
Harita üzerinden kolay arama fonksiyonları ile kamulaştırmaya konu taşınmaz, parsel veya proje bilgilerine ister özet halde erişilir istenirse istatistiksel sorgular ile yapılabilir.
Kullanıcılar kamulaştırmaya konu taşınmazların tapu, kadastro ve saha kontrollerinde tespit edilen verilerini saklayabilir, sorgulayabilir ve analiz edebilirler. Kamulaştırmaya konu dava süreçlerini, uzlaşma durumlarını, kamulaştırma bedellerini sistemden güncel olarak takip edebilirsiniz.
Harita üzerinde; Kamulaştırma gerçekleşme oranları, uzlaşma oranları gibi grafik raporlar alınabileceği gibi; Kamulaştırmaya ait standart veya kurumun belirleyeceği kuruma özel şablonlarda raporlama desteği imkanı sunabilmektedir.
Kamulaştırma planları kayıpsız olarak sistemde görüntülenebilir ve analiz edilebilir. İl, ilçe, mahalle, parsel, proje bazında sorgulanabilir ve altlık haritalar üzerinde gösterilebilir.
Toplu /tekil kişi bilgileri veya parsel bilgileri edinme olanağı sunduğu gibi malik görüşmelerini, tespit tutanaklarını arşivlenebilir ve istenildiği zamanda bu verilere akıllı arama fonksiyonları ile erişilebilir.
Kamulaştırmaya ait her türlü doküman, belge, fotoğraf, video dosyalarını ilgili taşınmaz ile ilişkili şekilde harita üzerinde sorgulanabilir ve bilgilerine erişilebilir.
Saha çalışmalarında kullanılabilecek “Mobil Veri Toplama Yazılımı” ile Kamulaştırma verilerinin yerinde tespit edilerek sisteme online entegre edilebilmesi kamulaştırma süreçlerini kolaylaştıracaktır.
BelsisEBYS uygulaması sayesinde tüm belgeler dijital ortamda oluşturulabilmekte ya da dijital ortama aktarılabilmektedir. Bu belgeler oluşturulduktan sonra tasniflenmesi, arşivlenmesi ve imha edilmesi süreçleri elektronik ortamda kolayca takip edilebilmektedir. Kurumun yapısına uygun şekilde organizasyon yapısı oluşturulabilmekte, değişiklikler yine uygulama üzerinden kolayca yapılabilmektedir. Kurum içerisinde üretilen belgelerin niteliklerine göre gruplandırma işlemleri yapılabilmekte, ilave bir çalışma yapmadan anlık olarak detaylı raporlar alınabilmektedir. Bu raporların birçoğu anlamlı grafikler aracılığı ile yöneticilerin kullanımına sunulmaktadır.
Yerel yönetim sınırları içerisinde bulunan tüm adreslerin ve gayrimenkullerin grafiksel arayüzler ile tanımlanarak maks uyumlu veri oluşumunu sağlayacak ve tüm adreslere ait yerel yönetim gelirlerini ilgilendiren birimlerin, tek ekrandan, harita tabanlı arayüzlerden kolay ve etkin bir şekilde takip edebilecekleri bir sistemdir. Bu sistem belediyenin hangi MIS uygulaması kullandığına bakmadan tüm firma uygulamaları ile çalışabilir.
Amaç:
Belediyenin tüm kurumların ortak kullanabileceği adres sistemi ile çalışmasını sağlamak ve bu adreslere ait belediye gelirlerinden herhangi bir kaçak/noksan tespitini yapmaktır.
Kapsam: